![dzwignik_kanalowy](https://asmp.pl/wp-content/uploads/2015/09/dzwignik_kanalowy.jpg)
Możliwości stosowania
- podnoszeniu przedniej i tylnej osi samochodu w celu postawienia samochodu na podstawkach,
- demontaż i montaż tylnej i przedniej osi (podnoszenie, opuszczanie i poziomy transport cięższych elementów),
- demontaż i montaż skrzyni przekładniowej,
- demontaż i montaż zawieszenia,
- inne prace przy podwoziu wymagające podniesienia części pojazdu.
Zasada działania
Napęd dźwignika ASMP-DKE 8 (podnoszenie i opuszczanie śruby nośnej) odbywa się za pośrednictwem silnika elektrycznego poprzez przekładnię ślimakową. Dźwignik jest umieszczony na wózku zaopatrzonym w cztery kółka jezdne toczące się po obrzeżach kanału. Przesuwanie dźwignika z wózkiem wzdłuż kanału oraz w poprzek wózka (po jego belkach poprzecznych) dokonywane jest ręcznie.
Uruchomienie napędu dźwignika (podnoszenie i opuszczanie) odbywa się przy naciśnięciu przycisku sterującego. Zwolnienie przycisku powoduje natychmiastowe zatrzymanie ruchu śruby (wyłączenie silnika elektrycznego).
Posiadamy stanowisko do badania dźwigników kanałowych, zatwierdzone przez Urząd Dozoru Technicznego.
![stanowisko](https://asmp.pl/wp-content/uploads/2015/09/stanowisko.jpg)
Wykonywanie dźwigników samochodowych umożliwia nam „protokół uznania” nadany przez Urząd Dozoru Technicznego.
Dane techniczne
Parametr | Jednostka | Wartość |
maksymalny udźwig | kg | 8000 (7000) |
wysokość podnoszenia (wysuw śruby) | mm | 710 |
prędkość podnoszenia | m/min | 0,45 |
moc silnika napędowego | kW | 4 (3) |
zasilanie | V | 380 / 50 Hz |
napięcie sterowania | V | 24 / 50 Hz |
przełożenie przekładni ślimakowej | 1:32 | |
Wymiary gabarytowe | ||
długość | mm | 940 |
szerokość | mm | 980 (dla kanału szer. 850) |
wysokość | mm | 1175 |
masa całkowita | kg | 250 |